1455121.jpg
Mikä lie on kun ei millään jaksa osallistua valokuvatorstaihin... Ties kuinka monetta kertaa jo peräkkäin!

Pakko laittaa tähän muutama verevä ruusu ja muutama muukin kukka. Kyllä ennen osattiin ystävyyttä ja rakkauttakin ilmaista voimallisemmin: "Ruusu kuihtuu, tuoksu haihtuu. Kewät, kesä, syksyyn waihtuu. Talwi surmaa taimet maan; mutta sulle ainiaan, kukkikohon ruusut waan!" tai "Mit' tiedät  ruusunen? Elämän tiellä, hän muisteleeko vielä, mua yhä lempien."

1455117.jpg

Kukilla ja niiden väreillä on tunnetusti merkitystä. Jopa yrteillä on oma kielensä.
Tänään osti marketista kymmenen ruusun kimpun. En ymmärtänyt, että lukumäärällä tahdon kertoa haluavani tehdä kaikkeni hyväksesi...

1 Kukka: Olet kaikkeni. Rakastan sinua!
2 Kukkaa: Haluan tavata sinut yhä uudelleen.
3 Kukkaa: Haluaisin olla kanssasi kahden.
4 Kukkaa: Kunnioitan sinua, mutten vielä rakasta.
5 Kukkaa: Minä rakastan sinua.
6 Kukkaa: Toivon, että paranet pian / En usko lupauksiisi.
7 Kukkaa: Kosinta
8 Kukkaa: Olen sinun kunnes kuolema meidät erottaa.
9 Kukkaa: Kunnioitan sinua ja olen aina ystäväsi.
10 Kukkaa: Haluan tehdä kaikkeni hyväksesi.
11 Kukkaa: Olen aina ystäväsi, mutta rakkauteni ei ole vielä herännyt.
12 Kukkaa: Meillä on vaikeuksia, mutta uskon kaiken järjestyvän.
13 Kukkaa: Minä vihaan ja halveksin sinua.
14 Kukkaa: Olet kaikkeni!
15 Kukkaa: Olet ansainnut kiitokseni ja kunnioitukseni / Olet kaikkeni.

Neljästätoista eteenpäin lukumäärät tarkoittavat: Olet kaikkeni!
Nuo ylläolevat ovat Syväsen kukan lähes kaiken kukkien kielestä kertovilta sivuilta!


1455115.jpg

1455112.jpg